Projekt Edukacyjny
Matematyka jest jak woda - zewsząd wypływa
W roku szkolnym 2012/2013 realizujemy projekt, który wiąże ze sobą matematykę i ekologię, a dokładniej, problemy związane z wodą. Projekt przygotowujemy w ramach Sesji Ekologicznej oraz założeń pracy szkoły na rok 2012/2013 – „Odczarować matematykę”.
Projekt będzie realizowany przez uczniów klas drugich od grudnia 2012 do marca 2013.
Swoje prace uczniowie zaprezentują w kwietniu 2013.
Wszystkim życzymy zapału przy rozwiązywaniu problemów oraz atrakcyjnych i pomysłowych prezentacji.

Klasa

Grupa

Nauczyciel

Problem do rozwiązania

2a

I

Antos Jolanta

W jakich utworach spotykamy się z motywem wody?

Co może oznaczać zwrot „wszystko płynie"?

II

Małgorzata Klęsk – Guźlińska

Jakie znaczenie miały wylewy Nilu?

III

Michalik Czesława

Jakie są szlaki wodne w Niemczech?

IV

Pałka Małgorzata

Czy rzeka może być drogą transportu?

Jak woda wpływa na formy życia w wybranych krainach geograficznych?

V

Gąsior Elżbieta

Co wspólnego ma płatek śniegu z cząsteczką wody?
Budowa cząsteczek wody oraz wzajemne ich oddziaływanie - symetrie, kąty.

2b

I

Gabryliszyn Jolanta

W jakich utworach spotykamy się z motywem wody?

Jak można przedstawić wodę na scenie (teatr, balet, taniec)?

Co może oznaczać zwrot "wszystko płynie"?

II

Szustak Edyta

Co to jest "five o'clock"?
Ile herbaty wypijają Anglicy?

III

Mrugas Marek, Terebun Krzysztof

Jakie znaczenie ma woda w organizmie przy uprawianiu sportu?

Jaka powinna być dieta w zależności od rodzaju wysiłku fizycznego?

IV

Orleańska Jolanta

Czy rzeka może sie sama oczyścić?

Co to jest samooczyszczanie, na czym polega, jak długo trwa, od czego zależy?

Jak wiele jest wody w organizmie człowieka? Udział procentowy, w całym organizmie, w poszczególnych narządach czy tkankach

2c

I

Nowak Katarzyna

Jakie znaczenie miały wylewy Nilu?

Czy w Świdnicy były powodzie?

II

Matlak Kamila

Jak Niemcy wykorzystują swoje rzeki?

III

Krawczyńska Zofia

Jakie zanieczyszczenia występują w zbiornikach wodnych, wodzie deszczowej?

Dlaczego statek pływa?

Jakie wynalazki człowiek powiązał z wodą? Jak działa koło młyńskie, itp.?

IV

Jabłońska Magdalena

Jak muzycy przedstawiają wodę i tematykę z nią związaną?

Motywy muzyczne w muzyce klasycznej i rozrywkowej.

2d

I

Jończyk Renata

W jakich utworach spotykamy się z motywem wody?

Jak można przedstawić wodę na scenie (teatr, balet, taniec)?

Co może oznaczać zwrot "wszystko płynie"?

II

Osowska Katarzyna

Ile wody zużywamy w domu?
Na jakie cele i w jakiej ilości - oszacowanie zużycia na miesiąc i rok.

W jakich jednostkach liczą Anglicy długość, pole powierzchni, objętość, itp.?

III

Kąpała-Radziewicz Violetta

Co to jest stężenie?
Jakie są wielkości stężeń zanieczyszczeń występujących w wodzie?

IV

Kondzior Paweł

Jak bezpiecznie poruszać się na wodzie?

V

Kasprzyk Iwona

W jaki sposób substancje rozpuszczają się w wodzie?

Jak działa oczyszczalnia ścieków?


      LOSOWE ZDJĘCIE

      NASI PRZYJACIELE















BIP  KURATORIUM OŚWIATY  CKE CK  MEN  RZECZNIK  UM
Strona główna Strona główna Mapa strony Kontakt